Ett lite Info-inlägg ang (V40)R.design temat. Detta kanske är skåpmat för en del men jag inser ju att det blåa Elegance temat är S80/V70/XC60 R-design tema. Det blå ECO temat är i princip samma som Elegance, men med en kraftigare ljusblå skala runt hastighetsmätaren och det uppenbara ECO-mätaren.(som ej fungerar med min bil). Performance temat är identiskt med det röda Performance temat. Men jag gillar det blåa temat bättre än det röda. Här märker jag att power mätaren fungerar sämre än på mitt 2015 och 2018 instrument. Det verkar ligga i TFT hur algoritm för den funktionen är programmerad. Verkar vara olika här.

R-design(V40) Teman S80
Tags:
Comments
9 svar till ”R-design(V40) Teman S80”
-
Behövs ju ingen ECO mätare när man har en V8. Hehe
-
Det har du fullkomligt rätt i 🙂
-
Hur fick du till blått performance-tema? 😁
-
Ja, jag var nog lite otydlig i posten före denna. Jag "bashade" 2 st instrument. Genom att ta själva plasthuset och ytterkåpan samt glaset från mitt 2015 V70/S80/XC60 TFT instrument och montera ett V40 R instrument(kretskortet) med dessa delar. Eftersom V40 har en annan fysisk form bl.a.. Även, så funkar de inte direkt ihop i en V70/S80XC60 så jag körde en ny konvertering med en bootloader från vanliga V70/S80 TFT på bänk. (inte i bilen). Skrev om Base filen så hoppade det igång. 🙂
-
Ahh. Nåt man kan programmera som lekman, eller är det specialhårdvara/programvara? 😁
Kit-basha ett hus går nog att lösa, men mjukvaran är jag inte lika hundra på 🤪
-
Tjo! Jo nu när vi har löst vilken Bootloader det är till V40 R instrumenten, så går det att fixa med Pxtool. Däremot måste det vara ett V40 R instrument, det är bara de instrumenten som har blått tema. Det vanliga V40 är som vilka andra som helst.
-
Ohh, trevligt. Man kanske ska lägga till det på agendan 😉
-
Tips.
Jeg tror jeg har løst eco og power nonsense funksjon.Motoren raste, da registerreimen gikk av.
Bytter først til en t17 motor.
https://www.youtube.com/watch?v=eZzu0NO8A_k
Her starter 2.4l motoren med 2l software.Grunnen til at den er tungstartet henger sammen med at girkassen også ble feilmontert = girkassebytte og.
Uansett.
Med en 2.4l på plass i bilen og behov av ny software, ledningsnett skiller med 1 kabel til vastegate nr 2, som sitter på vakumventilen men har ekstra kabel og vakumslange til inntaksrøret fra intercooleren.
Resten av denne kabelen finner vi på den eksisterende vastegateventilen på registerreimssiden. Enkel modifikasjon med andre ord.Så gikk jeg på internett og fant en ecm fra en 2015 modell med t15 software i seg.
Da var det enkel sak og bytte nøkkelkoder og tune den til 260hk!
Som en bonus så hoppet power meter nonsenset igang!
Kvikk reaksjon som ser ut til å følge gasspedalens vinkel.Så frontgnageren har fått ca 100hk og myye mer nm enn originalt.
Tenkte å få tak i en 8 trinns girkasse og, trodde jeg gjorde det, men viste seg å være en 6 trinnskasse. Ble svært billig girkasse, og nå håper jeg at bilen blir ferdig iløpet av neste uke!
8 trinnskasse og awd får vente litt!
-
Tjena.
Fast det har ju inte löst problemet med ECO/POWER egentligen. Eller jo, du har bytt ut din styrenhet mot en 2015. Den har ju dessa funktioner från början.
Det löser ju inte ECO på min S80 V8 2007 t.ex, det finns inte en chans att din styrenhet passar här.
ECO/POWER är löst när meddelandena som skickas på HS-CAN är hittade och konverterade så man kan använda dem i vilken äldre P3 som helst.
Men det var kul att höra att du fått allt att lira.
-
Search for a content
Choose a retrofit
Recent Retrofits
Tags
ACC XC60 Android Carplay XC60 battery BLIS XC60 CAN Cluster DIM front PA working interior trims Inverter 230V p3 Inverter 230V XC60 passenger power seat memory retrofit ACC retrofit ACC gen3 retrofit BLIS Retrofit Executive backseat armrest Retrofit IHU Retrofit Interior Fan Recirculation S80 Retrofit R-design or Polestar Bar S80 Retrofit Shift Paddles 2007- Retrotif SPA Rig RSE S80 Refrigerator S80 test rig Volvo Central Lock Volvo entertainment Volvo premium sound
Lämna ett svar